fredag 27 januari 2012

Roi Mongins äventyr

I Martinique ser vi med jämna mellanrum olika annonser med aktiviteter för turister. Bland alla fina annonser finns det en som sticker ut, nämligen Roi Mongins äventyr. Av alla bilder man kan tänka sig har han valt dessa för att representera äventyret. Om jag deltog skulle jag få stå tillsammans med några andra på en brygga medan vi håller i lustiga simringar. Samtidigt blir vi eventuellt bjudna på någonting. Därefter stiger jag ut i havet där självaste Roi står och väntar på att få greppa min arm och hälla i mig rom. Till sist får jag dansa i bara simbyxan.

9 kommentarer:

ponks sa...

Muahhaha, typen är så loj att han måste ha kaptenen (vad gör kaptenen i vattnet?) att HÄLLA i honom rom. Och sen ska det dansas, ja. Festlig annons!

Caj sa...

Jag kan inte sluta tänka på det här. Tänk att ligga i havet medan kapten Mongin häller rom i utseendet på en. Det om något vore en upplevelse utöver det vanliga. Om jag var mera äventyrlig av mig skulle jag ta kontakt med Roi.

Erkki Klingklong sa...

Tänk om du var mera ekonomisk. Då skulle du ta din kupong och få 5 % rabatt när du åker på livets resa med Roi. Nåväl.

Caj sa...

Dessutom det, 5 % rabatt! Det som de inte förstår sig på här är att skriva ut priser på olika saker. Det är ju alltid ett extra steg att först fråga vad saker kostar så det blir oftast stopp innan man kommer så långt. Ni förstår kanske vad jag menar.

Din svägersk sa...

Du är inte den enda som inte kan sluta tänka på den här annonsen. Kanske vi skulle arrangera ett äventyr à la Roi Mongin när vi ses i sommar? Hälla rom i utseendet på varandra och dansa i bara simbyxan...?
När man skriver ut det såhär så låter det inte som att Roi Mongins tankegångar kan gå på export riktigt.

Caj sa...

Vi får väl ta och prova, men jag har på känn att det inte kommer att bli samma upplevelse utan Roi. Man ser att har ett vant grepp där runt armen. Han är rätt så stark. Jag undrar om han klär av sig kaptensuniformen när det blir dans.

Die Svägersk sa...

Med tanke på att den är på också när han badar så verkar han vara rätt fäst vid sin uniform. Mössan verkar dock kunna flyga av med jämna mellanrum, av annonsen att döma. Den kanske man kan få låna i dansens virvlar.

Caj sa...

Också denna kväll går mina tankar till Roi Mongin. Kunde det vara så, månntro, att äventyret är det att Roi Mongin har uniform i havet och simkaliser på land, då han dansar?

Maria igen sa...

Jamen precis! Lite Pippi-stuk, som att sova med fötterna på huvudkudden, men i en lite mer vågad vuxenvariant!